Nabi itulah, dia yang terlalu menyayangi, Dan menginginkan keselamatan untuk ku,Dan membimbangkan kecelakaan menimpaku, Sanggup menangis 1000 tahun untuk nasib baiknya diriku.-------Untuk Tempahan Membuat Blog,Hubungi 011-2881 1726 atau Pin BB:7F2ED589

Sunday, April 21, 2013

Pengalaman di tahan di depoh tahanan Israel







Tiba2 tempat kami diserang oleh askar2 Yahudi (ISRAEL) yg tak tau dri
mane..Keadaan jadi haru biru..Kami lari selamatkan diri dan
bersembunyi di satu tempat di basement bawah tanah .Menanti penuh
debaran,masing2 sudah mengagak mmg kami akan ditangkap walau menyorok
di ceruk mane sekalipun.

Tiba2 pintu basement dibuka.Kelihatan askar2 yahudi tadi meninjau2 dlm keadaan suasane yg gelap..Askar2 yahudi itu akhirnya nampak kami dlm suasana yg gelap itu..Kami ditangkap dan di eskot oleh askar2 yahudi itu ke markaz mereka.

Sampai di kem askar2 yahudi itu.kelihatan ramai yg ditangkap.Keadaan cukup menyedihkan,kami melihat begitu ramai yg diseksa hingga luke2 berdarah,disebat.ditumbuk,dibelasah oleh askar2 yahudi.Kami tak dpt bayangkan seksaan kami nanti oleh askar2 yahudi tu.Pasti lebih teruk dari itu kerana kami dianggap musuh ketatnya.


Tentera Israel




Kami dibawa ke sebuah dataran.Di situ,kami melihat sudah ramai berkumpul.Bendera2 zionist meriah terpacak di sekitar dataran.Kelihatan di atas pentas sana berdiri pendeta2 yahudi dengan
berpakaian rasmi mereka berjubah hitam dan memakai topi petak hitam.
Yang pelik,kebanyakan yang berkumpul di dataran itu remaja2 dan org2 Malaysia.Mereka dilakukan seperti pesalah2..Di sekeliling dataran penuh dengan orang2 yahudi berkopiah kecil hadir menyaksikan perhimpunan ini.Beberapa org yahudi yg  berjubah putih dan berkopiah
kecil mengejek2 kami semua sambil bersorak gembira.Seolah2 mereka sudah perolehi kemenangan.
 Seorang ahli yahudi yang agak lembut dengan gaya yg mengada ngada mendekati kami dan bercakap dengan nada yg sombong.Kami difahamkan,kami  semua sudah menjadi tawanan mereka.Kami akan diperlakukan apa sahaja mengikut kemahuan mereka.Dan segalasistem hidup kami akan diubah mengikut sistem mereka.Pendeta2 di atas pentas itu terus berucap dlm bhse mereka.









 



Sesungguhnya yahudi tak akan redho
kepada kamu sehingga kamu
mengikut agama mereka




Seterusnya,kami dibawa masok ke satu tempat tahanan yang mana di situ telah ada tahanan2 yg sudah menginap..Kawasannya begitu tak selesa.Mereka tidur bergelimpangan.Ada tidur di atas katil,ada yg tidur di bawah lantai yg berlumut..الْحَمْدُ للّهِ kami dpt tmpat yg agak selesa.Ade katil..Kami terus rehatkan diri dlm keadaan yg lapar.


bilik tahanan
Rupa2nya aku baru perasan yg aku bawak budak kecil anak abang aku.Usia dlm lingkungan 2 thun..Tak pandainya nak jage budak kecil apatah lgi dlm tempat yg mcm ni..Bile ckp bab die,tengok2 dia berak..Aduh..nmpaknye nak kene berperanan pulak jdi mak..Tapi.,mcm mane nak cari air kawasan mcm ni..Tandas xde air..Kene kluar..Tibe2,ada seorang kakak dri kumpulan kami nak volunteer jage anak buah aku ni.Dia kate.takpe esok akak basuhkan n sapu mnyak panas kt perut dy.Perut dy msok angin.Skrg ni kite rehat dulu.الْحَمْدُ
للّهِ ade org nak tlog,tapi aku kene bljr jgak jage budak kecik.Duduk dlm ni bru ade mase nak bljr sume bende.

Bilik Tahanan



Aku cube keluar utk tinjau2 suasane luar yg berpagar ni.Kelihatan askar2 yahudi sedang berkawat di sana sini.Suasana seperti bukan di Malaysia..ooh rupenye kami dibawa hingga ke ISRAEL..

Aku kembali ke tempat kawan2 tadi..Rase sgt letih n nak tidor sbb seharian kene kejar ngan askar2 yahudi.Seblom tidor,aku pandang anak buah aq dgn sayu.Allah,kecik2 lagi dah msok penjare.Penjare yahudi plak tu.Mmg pengorbanan.Tapi xpe,asal dpt pegi luar ngre di saat negare ISRAEL ni x dibenarkan masok oleh mane2 pelawat..Walau umur sekecil ni,dah dpt gi lua ngre n dpt ikut same berjuang smpai ke Palestin ni..Menunggu hari esok.apakah akan terjadi seterusnya..Terus lelapkan mata..







Tiba2 aku terjaga..ohhhhhhhhhhh....................Rupe2nye mimpi je
tadi..hahaha





Wednesday, April 17, 2013

Rintihan Bonda Ummu Jah


Bonda Ummu Jah AR


Sedutan skrip teater Di Ambg Futuh ke2.

Anakanda, anak2 perjuanganku,
Seperti lah dirimu, ibumu ini juga lemah sbenarnya.
Lemah utk memahami Tuhan yg Agung, 
Nabi yg sempurna & Abuya Saidi yg sgt benar!
Lalu kita pun jatuh terjelapak d kaki kebenaran lantas bertanya kenapa jadi begini!

Anak2ku smua,
Kemenangn utk Nabi Noh ialah melepasi banjir besar. 
Kemenangan utk Nabi Yunus ialah melepasi perut ikan paus.
Kemenangan utk Nabi Musa ialah melepasi laut! Kemenangan utk Nabi Ibrahim ialah melepasi gunung api. 

Dan kemenangan utk kita bersama Nabi Muhd ialah melepasi medan2 perang!

Saksikanlah anak2ku, keajaiban telah menyangkal kata2 akal2mu! 
Kita bukan kalah pun! Kerna islam terus menang!
Kalau begitulah rupanya maksud kejadian tangkapan

Tunggu apa lagi?
Mari kita bersatu semula & belajarlah bahawa kita terlalu perlukan seorang nabi iaitu Nabi Muhd yg sanggup menghadiahkan Abuya & Saidi pd kita.
Mari anak2ku kpd kebenaran yg dahsyat ini dan kita terus menjulang Allah & Rasul utk di hadiahkn kpd dunia bersama Abuya & Saidi.










Bersama A n Buj at Phuket



Pujian Hak Allah



Segala yang ada pada kita,kepunyaan Allah .Bahkan sekalipun suara,anugerah Allah.Kita tidak berhak bangga.Kembalikan pujian itu pada Allah kerana itu semua Dia punya.

Orang mukmin kalau dia dihina orang, dia tetap dapat menahan kemarahannya kerana dia merasa memang dia adalah hamba yang hina dan tidak ada harga, patutlah dihina.
~Minda Abuya Ashaari Muhammad~

Tuesday, April 16, 2013

Hilang Kepercayaan



Moral : Dunie hari ni sudah tak aman,kawan2 sendiri boleh jadi musuh,bahkan adik beradik sendiri susah utk dipercayai..Jangan hilangkan kepercayaan org pd kite..:)


Berjalan sama tidak mesti kawan, 
berjauhan jarak tidak mesti lawan,
sekamppung tidak mesti sejalan.

                                                   ~Minda Abuya Ashaari Muhammad~

Tak Nak Marah



Moral : Sabar bukan hanya di lisan

Di antara perkara yang mudah dicerita,tapi susah diamalkan ialah sifat SABAR 
~Minda Abuya Ashaari Muhammad~

Saturday, April 13, 2013

Pakej lawatan dn ziarah ke Kunming


ASSALAMUALAIKUM.....PADE SAPE2 YG NAK MELANCONG BERSAMA TRAVEL AGEN GISB KE YUNNAN,KUNMING,CHINA,BOLEH DPTKAN MAKLMUAT KT SNI 

Pakej lawatan dn ziarah ke Kunming 
( cdgn tarikh 29mei hgga 5jun, 8hr 7mlm) 
Terbuka kpd seluruh ahli Gisb dn para  simpati! 

Kos seorg dr RM2,300 - RM2,700/seorg (trmasuk tiket prgi/balik Airasia,, pgngkutan
spnjg di Yunnan, mkn tgh dn mlm, visa lawatan, kos bagasi dn pginapn.

Pndftran utk sertai sblm 30 April dan RM1,000 sbagai pndahuluan. Sila
bbm atau forward kpd kenalan dn saudara mara , utk info lanjut hubungi
Sy Azhar Chen ditalian +6032238924 / 0182073206 / +8613211754977
(kunming) atau BB pin : 29737694








Pejabat GISB Kunming