Nabi itulah, dia yang terlalu menyayangi, Dan menginginkan keselamatan untuk ku,Dan membimbangkan kecelakaan menimpaku, Sanggup menangis 1000 tahun untuk nasib baiknya diriku.-------Untuk Tempahan Membuat Blog,Hubungi 011-2881 1726 atau Pin BB:7F2ED589

Sunday, April 21, 2013

Pengalaman di tahan di depoh tahanan Israel







Tiba2 tempat kami diserang oleh askar2 Yahudi (ISRAEL) yg tak tau dri
mane..Keadaan jadi haru biru..Kami lari selamatkan diri dan
bersembunyi di satu tempat di basement bawah tanah .Menanti penuh
debaran,masing2 sudah mengagak mmg kami akan ditangkap walau menyorok
di ceruk mane sekalipun.

Tiba2 pintu basement dibuka.Kelihatan askar2 yahudi tadi meninjau2 dlm keadaan suasane yg gelap..Askar2 yahudi itu akhirnya nampak kami dlm suasana yg gelap itu..Kami ditangkap dan di eskot oleh askar2 yahudi itu ke markaz mereka.

Sampai di kem askar2 yahudi itu.kelihatan ramai yg ditangkap.Keadaan cukup menyedihkan,kami melihat begitu ramai yg diseksa hingga luke2 berdarah,disebat.ditumbuk,dibelasah oleh askar2 yahudi.Kami tak dpt bayangkan seksaan kami nanti oleh askar2 yahudi tu.Pasti lebih teruk dari itu kerana kami dianggap musuh ketatnya.


Tentera Israel




Kami dibawa ke sebuah dataran.Di situ,kami melihat sudah ramai berkumpul.Bendera2 zionist meriah terpacak di sekitar dataran.Kelihatan di atas pentas sana berdiri pendeta2 yahudi dengan
berpakaian rasmi mereka berjubah hitam dan memakai topi petak hitam.
Yang pelik,kebanyakan yang berkumpul di dataran itu remaja2 dan org2 Malaysia.Mereka dilakukan seperti pesalah2..Di sekeliling dataran penuh dengan orang2 yahudi berkopiah kecil hadir menyaksikan perhimpunan ini.Beberapa org yahudi yg  berjubah putih dan berkopiah
kecil mengejek2 kami semua sambil bersorak gembira.Seolah2 mereka sudah perolehi kemenangan.
 Seorang ahli yahudi yang agak lembut dengan gaya yg mengada ngada mendekati kami dan bercakap dengan nada yg sombong.Kami difahamkan,kami  semua sudah menjadi tawanan mereka.Kami akan diperlakukan apa sahaja mengikut kemahuan mereka.Dan segalasistem hidup kami akan diubah mengikut sistem mereka.Pendeta2 di atas pentas itu terus berucap dlm bhse mereka.









 



Sesungguhnya yahudi tak akan redho
kepada kamu sehingga kamu
mengikut agama mereka




Seterusnya,kami dibawa masok ke satu tempat tahanan yang mana di situ telah ada tahanan2 yg sudah menginap..Kawasannya begitu tak selesa.Mereka tidur bergelimpangan.Ada tidur di atas katil,ada yg tidur di bawah lantai yg berlumut..الْحَمْدُ للّهِ kami dpt tmpat yg agak selesa.Ade katil..Kami terus rehatkan diri dlm keadaan yg lapar.


bilik tahanan
Rupa2nya aku baru perasan yg aku bawak budak kecil anak abang aku.Usia dlm lingkungan 2 thun..Tak pandainya nak jage budak kecil apatah lgi dlm tempat yg mcm ni..Bile ckp bab die,tengok2 dia berak..Aduh..nmpaknye nak kene berperanan pulak jdi mak..Tapi.,mcm mane nak cari air kawasan mcm ni..Tandas xde air..Kene kluar..Tibe2,ada seorang kakak dri kumpulan kami nak volunteer jage anak buah aku ni.Dia kate.takpe esok akak basuhkan n sapu mnyak panas kt perut dy.Perut dy msok angin.Skrg ni kite rehat dulu.الْحَمْدُ
للّهِ ade org nak tlog,tapi aku kene bljr jgak jage budak kecik.Duduk dlm ni bru ade mase nak bljr sume bende.

Bilik Tahanan



Aku cube keluar utk tinjau2 suasane luar yg berpagar ni.Kelihatan askar2 yahudi sedang berkawat di sana sini.Suasana seperti bukan di Malaysia..ooh rupenye kami dibawa hingga ke ISRAEL..

Aku kembali ke tempat kawan2 tadi..Rase sgt letih n nak tidor sbb seharian kene kejar ngan askar2 yahudi.Seblom tidor,aku pandang anak buah aq dgn sayu.Allah,kecik2 lagi dah msok penjare.Penjare yahudi plak tu.Mmg pengorbanan.Tapi xpe,asal dpt pegi luar ngre di saat negare ISRAEL ni x dibenarkan masok oleh mane2 pelawat..Walau umur sekecil ni,dah dpt gi lua ngre n dpt ikut same berjuang smpai ke Palestin ni..Menunggu hari esok.apakah akan terjadi seterusnya..Terus lelapkan mata..







Tiba2 aku terjaga..ohhhhhhhhhhh....................Rupe2nye mimpi je
tadi..hahaha





4 comments:

  1. Assalamualaikum ustaz farok halim

    Apa yg saudara baru ceritakan di dalam blog tadi, adalah bertepatan dengan mimpi ana yg baru lepas tadi, ana tidur dalam pukul 1 baru tersedar tadi kul 2. 5minit, ceritanya mcm ini
    - Mula2 ana di malaysia, mungkin di BCH, lepas itu Abuya dan rombongannya datang bertemu, ana sempat jumpa Abuya yg masa itu dah mula sakit2, tetapi masih boleh berjalan, ana jumpa anaknya Ustaz Humam dan kami berpelukan kerana sudah lama tidak berjumpa, seterusnya masa itu saya seperti diperlakukan macam saya ini keluarga Abuya, saya dapat duduk-duduk di betul-betul sebelah Abuya, tetapi setiap kami saya duduk di tepi Abuya, tiba2 saya jadi cemas dan tak tenang, banyak kali Abuya nasihat (dalam 3 kali) sebab 3kali ana cuba duduk sebelah Abuya, Abuya tegur nafsu ana agar tenang tidak mengelabah, Abuya ulang2 perkara yg sama sampai saya tenang...
    Selepas itu ntah mcm mana saya pun mengembara dengan salah seorang syeikh jemaah yg skarang bertugas di eropah, xingat namanya, setahu ana dia vokalis utama Mawaadah putera di BCH dulu, dia bawak saya jalan2 di eropah, masa iti Di UK, beliau berpoligami, dia tunjukkan kiasan isterinya 2 orang melayu 2 orang eropah, selanjutnya ana lihat dia sibuk menguruskan anak2nya yg masih kecil utk mandi, selepas itu dia bawa saya ziarah Belanda hanya berjalan 2-3 kangkah dan sampai ke belanda, jalan2 sahaja, seterusnya terus masuk balik ke UK..
    Tiba-tiba masuk sahaja di U.K, masa di sebuah bagunan dan kami sedang menaiki tangga, tiba2 pasukan Imegresin Yahudi (Tetapi perkakaian askar yahudi) terus menangkap seorang syeikh yg ana sebutkan tadi, setrusnya kami naik ke tingkat atas, dan berhenti di suatu kawasan berhampiran tangga itu, lalu saya mengimami solat, tetapi di bawah tangga itu dah kecoh yahudi sedang buat serbuan (macam sahaja2 cari kesalahan, terutama cari kesalahan jemaah) sebab2 syeikh itu ditangkap yahudi kerana kami berdua masuk ke belanda dan pulang kembali ke U.K tanpa menggunakan Pasport.
    Seterusnya ana tersedar dan merasakan dekat dengan Abuya, dan ana bertawassul, seterusnya ana bukak laptop ini, lalu ternampak artikel ustaz mengenai mimpi di tangkap yahudi, jadi ana terkejut lalu memberi respon melalui FB ini...
    Syeikh yg vokalis utama Mawwadah Putera itu ana cam orangnya,tetapi dah lupa namanya, jika ustaz farok halim bukak video nasyid erti berjuang di you tube, syeikh itu memulakan nasyid erti berjuang berlatar belakangkan sebuah taman berhampiran sebuah pokok berdaun dengan nasyidnya "Berjuang menempah susah, menanggung derita menungkah fitnah, itulah gelombang hidup samudera duka, seorang mujahid memburu syahid"

    itulah syeikh yg bersama dengan ana mengembara sehingga beliau yahudi menangkap, saya tidak ditangkap, lantas saya dengan ahli2 jemaah yg lain meneruskan naik tangga dan berhenti bersolat berhampiran tangga secara berjemaah...
    itu sahaja mimpi ana, mintak respon ustaz dan syeikh tersebut, kirim salam ana kepadanya, Abuya beri isyarat agar ana bersama dengannya masa bertemuan itu, yg penting kirim salam kepada syeikh tersebut dari ana Ahmad Afiq dengan ucapan Assalamualaikum wbt...
    Sekian...ana menunggu respon di FB ustaz, wassalam...

    ReplyDelete
  2. Maaf bukan pukul 1, tapi dari pukul 11mlm sehingga ke pukul 2.5 minit pagi..
    Ampun maaf, mohon respon segera dari ustaz dan syeikh tersebut...

    ReplyDelete
  3. Wsalam...Allahu Akhbar..Sy yg nta maksudkan tu Sy Yahya..Ana kenal die seblom ni dok ngan ana kt Manchester..Die tu aritupon ade org mimpi die dtg pogem Sy Nasir kt Paris n dy boleh ulas kuliah sy Nasir ngan mntap power..skrg dy di Sarawak..lgi stu psal mmpi sy Yahya kene tahan tu,kami 3 org remaja eropah ni sebenarnye penah jgak alami kejadian camtu time nak masok UK dari Paris..ape hikmahnye??nnti cube rujuk org atas..mzb

    ReplyDelete
  4. Khas untuk perhatian dan respon Ahli jemaah GISB:
    http://tintasufi313.blogspot.com/2013/04/roh-antara-mimpi-realiti-kehidupan.html

    ReplyDelete