Nabi itulah, dia yang terlalu menyayangi, Dan menginginkan keselamatan untuk ku,Dan membimbangkan kecelakaan menimpaku, Sanggup menangis 1000 tahun untuk nasib baiknya diriku.-------Untuk Tempahan Membuat Blog,Hubungi 011-2881 1726 atau Pin BB:7F2ED589

Wednesday, August 17, 2011

Ramadhan Jangan Tinggalkan Aku Y_Y

Assalamualaikum Semua..Selamat Datang semua terutama pengunjung setia dari
Group Kami Masih Setia..Di sini saya ingin meluahkan perasaan d bulan ramadhan untuk dikongsi.Sambil tuh korang dengarlah aku berkaroke sorang2 tok menghayati..he3:D.
.Dengarlahg,nanty korang komen atau nasihatkanlah diriku yang lemah ini.Ampun maaf segala kekurangan..Terimalah     ......................................................................................................................
......................................................................................................................

Ramadhan...
Tinggal beberapa hari lagi
ingin pergi meninggalkan aku
Masih kah diri ini sempat
Meraih cinta mu setingi-tingginya

Ya allah!
Diri ini belum puas
Untuk berada di bulan ramadhan
Terasa sangat ketenangan di bulan ini
Jauh di sudut hati
Diri ini medoakan
Agar bulan ramadhan ini dipanjangkan
Bukan sekadar sebulan
Tapi sepanjang tahun


Ramadhan...
Jangan tinggalkan diri ini
Masih banyak yang diri ini belum berbuat
Diri ini belum puas bertadarrus
Diri ini belum puas ber iftar
Diri ini belum puas qiam
Diri ini belum puas sujud pada Mu

Ramadahan yang lalu..
Di 10 malam terakhir
Diri ini di kurniakan ketenangan
Sukar untuk di ungkap dengan kata-kata
Ketenangan dan kedekatan dengan Allah
Membaluti hati
Diri ini rindukan saat itu
Ya! Allah izinkan diri ini
Mengecapi ketenangan itu
Baluti diri ini dengan kasih sayang MU 

Dengarkan pula rintihan ASZ
yang penuh dengan kata-kata makna,moge2,lepasni kita semua jadi orang baru
RSA tolonglah!!

TUHAN!
Aku tidak tahu mengapa aku ini,
Aku berlainan sekali dari orang,
Setiap kali kedatangan Ramadhan
mereka menyambut dengan gembira,
Muka-muka mereka kelihatan ceria,
Tapi aku berlainan pula,
Kedatangan Ramadhan penuh dukacita,
Bukan aku benci dengan bulanmu,
Yang penuh dengan rahmat dan berkat,
Tapi aku benci dengan diriku,
Aku bimbang Ramadhan-Mu
aku tidak dapat mengisinya dengan sebaik-baiknya,
Aku rasa puasaku tidak sempurna,
Bahkan adakalanya aku rasa puasaku terbatal selalu,
Sembahyang yang aku bina tidak sah,
Tarawikh dan bacaan Al Quranku tidak sampai ke mana,

Tuhan!
Inilah yang menyelubungi hatiku,
Setiap kali kedatangan Ramadhan,
Aku tidak tahu apakah ini satu kesalahan,
Ampunkan aku Tuhan!
Maafkan aku!
Kalau ini satu kesalahan,
Pimpinlah aku,
Dan betulkanlah sikapku,
Sekali lagi aku memohon ampun dari-MU








No comments:

Post a Comment