Nabi itulah, dia yang terlalu menyayangi, Dan menginginkan keselamatan untuk ku,Dan membimbangkan kecelakaan menimpaku, Sanggup menangis 1000 tahun untuk nasib baiknya diriku.-------Untuk Tempahan Membuat Blog,Hubungi 011-2881 1726 atau Pin BB:7F2ED589

Sunday, April 29, 2012

PERSIAPAN 13 MEI


Oleh Farok Halim
farok94@gmail.com
2012/04/30


PERSIAPAN  13 MEI

Rawang:  Persiapan menjelang 13 Mei sedang giat dijalankan di Bandar Country Homes,Rawang.
Seramai 100 orang dari setiap negeri turun padang untuk bersama- sama
mempersiapkan Bandar RSA itu sepenuhnya.
Perhimpunan Wakil2 Dari Setiap Zon


Turut turun padang ialah Pengarah Zon(PZ), Ibu Zon(IZ) dan beberapa Menteri dari seluruh kepimpinan GISB.Pengarah Zon Kedah,  Syeikh Putra Izrin Syah berkata,program ini diadakan untuk menyambut ketibaan pemimpin besar  yang sangat-sangat ditunggu dan dirindui untuk menyelamatkan dunia.

 Antara  gotong-royong  yang dilakukan ialah seperti pengubahsuaian
Syeikh Putra Izrin Syah
setiap primes,mengecat,pembinaan landskap dll.GISB juga sedang merancang untuk membeli sepanjang 15 blok kedai untuk dijadikan Hospital di Bandar tersebut.Kemegahan Bandar tersebut sangat dirasai oleh penduduk-penduduknya apabila renovation dilakukan.





Antara Revovation dilakukan

Kata seorang penduduk di situ,sebelum ini Bandar ini sangat malap,seperti tidak ada cahaya.Bila Abuya hantar wakil-wakil seluruh dunia untuk mempersiapkan Bandar itu,ianya bertambah seri.Dan moga-moga ini dapat mengeratkan lagi kasih sayang,perpaduan dan meningkatkan lagi roh-roh kami untuk menyambut ketibaan Abuya yang ditunggu-tunggu
 Konsert besar-besaran juga akan diadakan sepanjang 1 mei ini hingga 13 mei untuk menyambut ketibaan Abuya yang dirindui

Bersambung(nantikan video-video sempena 13 mei di blog ini

14 comments:

  1. konset sepanjang 1 hingga 13 Mei..? waa...kalu dekat sure datang..pliz upload here..tq

    ReplyDelete
  2. salam...baru2 ni sy alami 1 mmpi yg sukar utk sy percayai...1 mlm tu sy brmmpi orng melayu sdng bergaduh tp sy xpsti sbb ape..tp rase nye brgaduh sbb plhn raya...then mase tgh sibuk huru hara tu ade 1 van GISB lalu kt tgh2 orng rmai mcm bwk 1 krnda...orng rmai sume brhnti n tgk van tersebut...van tu brhnti dkat sebuah msjid n ade orng2 keluar bwk kernda tu msuk dlm msjid..bile msuk dlm msjid tu orng semua nk tau ape bnda tu...tbe2 ade orng keluar dari krnda tu n die mcm bace doa..lps tu die brpaling ke orng rmai n die mcm terbang keatas ckt.. mase tu orang tu tibe2 berubah wajah jadi abuya...sy mmg sgt2 terkejut...sy mmg nmpk jelas orng tu adelh abuya..orng2 yg dkt dlm msjd tu terus mcm kena histeria menjerit2..ade yg mcm xpercaya n ketakutan..riuh rendah msjid tu dgn suara orng mnjerit...lps tu mereka beramai2 bertakbir...abuya dduk dpn dieorng semua n mcm bg ceramah ckt...then die keluar dari msjid tu ade seekor kuda yg atasnya ade sorng laki brbaju puteh...then abuya ikut orng tu ntrus hilang...sy mmg2 sgt keliru ape sbnarnya mksud mmpi tersebut...knp sy blh dpt mmpi tu di saat ibu sy ckp abuya akan blk bulan 5 ni...sy xpsti mmpi tu cume mainan tdo atau ape..byk yg sy pk kn..sbb sy bkn la orng yg alim..solat pn slalu tnggl..ibu bapa sy dulu merupakn bekas pengikut arqam..n sy pn dh tnggalkn arqam since darjah 2 lg..mase arqam diharam kan..meskipun sy bkn orng yg baik dh xjoin group ni tp sy slalu ikuti perkmbngan GISB...sbb ibu n ayah sy smpai skrng msh lg bersama group ni...ibu sy jg ckp die tgh brpuasa untk mhn abuya pulang....sy sgt2 keliru dgn mmpi ni...harap ada yg dpt membantu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bintang blh tau name sebenar??mane tau kot blh bantu2 utk dptkan jawapan.....

      Delete
    2. alam kepada bintang,,boleh saya tahu nama awak?awak duduk mana??sekarang ni,komen awak ni dah jadi isu..Bonda Ummu jah nak tau siapa awak ni..moga2 dapat membantu..terima kasih banyak2..emelkan kat saya farok94@gmail.com

      Delete
  3. wsalam..satu petanda yang besar tuh..meremang roma sye bile bace..

    ReplyDelete
  4. Salam kepada bintang,,boleh saya tahu nama awak?awak duduk mana??sekarang ni,komen awak ni dah jadi isu..Bonda Ummu jah nak tau siapa awak ni..moga2 dapat membantu..terima kasih banyak2..emelkan kat saya farok94@gmail.com

    ReplyDelete
  5. Dari Bonda Ummu melalui ibu azwa :
    Maklumkn pd farok tolong sampaikn pd budak tu mimpi dia membuktikn bhw abuya belum mati,abuya sdg meneruskan misi perjuangannya utk kebangkitan islam akhirzaman

    ReplyDelete
  6. salam...sy xnk la orng knl sy...cume sy bgtau sy mmg xmenipu psl mmpi sy tu...sy ni dulu bekas anggota al arqm juga...tp masa sy kecik2 dulu dulu...sy dh lame xikut al arqm...tp ibu sy msh kuat lg pgangan die dgn abuya...saya orang kota tinggi johor..kalau anda semua tanya orang kota tinggi ibu sy msti dieorang knl..nama dia Salimah..sy xnk besar kn benda ni sbb sy bukan la orang mcm anda semua...sy ni orng yg penuh dgn dosa...tp sy masih lg percaya dgan abuya walau pun kadang2 byk perkara yg boleh dipertikaikan secara lahirnya..ibu sy kate mngkin mmpi tu nak suruh saya kembali jadi orang yg baik...tp sy berani bersumpah sy mmg alami mmpi tu..

    ReplyDelete
  7. salam bintang..terima kasih banyak2 sebab membantu..jawapan awak ni saya dah hantar ke haramain..tq

    ReplyDelete
  8. iye sama2...tp jgn la bnda ni dijadikan isu sgt sbb sy pn xpasti mmpi cuma mainan tido atau apa pn...mngkin sy selalu trfikir sgt psl btl ke abuya akan balik..bnda ni brmula masa sy start cuti semester lps..ibu sy ckp abuya akan blk bln mei ni...jd sy slalu fkir btl ke..mngkin itu yg smpai terbawa2 ke mmpi kot..mana mngkin orng mcm sy blh mmpi mcm tu...sy bkn la orng mcm syekh nasir ke atau orng2 yg lain...cuma sy bingung knp sy yg dpt mmpi mcm tu..knp xorng lain yg lbh lyk...sy cerita kt cni sbb sy tgk awk mcm rapat dgn abuya tgk dari gmbar2 awk...tntu awk bkn orng smbrngan..jahat mcm mana sy pn sy ttp berharap yg abuya akan betul2 kembali..kalau abuya betul2 kmbali sy akan tnggal kn hdup sy yg xtentu arah ni...apa pn untuk pngthuan awk rumah sy dulu pnh jadi markas arqm..sy sndiri dulu sklh dkt rmh sy tu..smpai skrng kdng2 ahli GISB kota tinggi ade buat kuliah kt rmh sy..sbb ibu bpa sy msh lg brsama GISB..sekadar tu pengenalan diri shaja..ape pn sy sgt suka dgn blog ni...terima kasih...

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum,

    Alhamdulillah, Segala puji-pujian bagi Allah Sekelian Alam.

    Saya Soria Ramli, mula ikuti dan tahu berkenaan Abuya dari umur belasan tahun lagi melalui Ustaz Zawawi (Jertih, Besut,Terengganu) dan semasa belajar di UPM pada tahun 1986 selalu ikuti kuliah Abuya di Sg. Penchala.

    Seminggu sebelum Abuya Ghaib, saya minta tolong Ustaz Zawawi bantu saya pertemukan dengan Abuya. Pada malam 12 hb. Mei 2010 semasa itu saya adakan satu perjumpaan di Shah Alam berhubung dengan satu perniagaan global, pada malam itu juga saya secara spontan maklumkan pada sahabat baik iaitu Faisal, apakata bermula 13 Mei 2010 kita jadikan Hari Kasih Sayang.
    Terkejut saya pada 13 Mei 2010 dapat berita berhubung dengan apa yang berlaku pada Abuya.

    Selama bertahun saya bangunkan blog www.rasera786.blogspot.com yang memuatkan ilmu-ilmu Abuya.

    Saya juga bermula tahun 2006 bersama bantu usaha kemanusiaan untuk selesaikan satu kes dengan pihak United Nation, dan sehingga kini kami telah belanjakan RM40,000,000.00 dan pihak UN (Yahudi) masih lagi melengah2 dan permainkan kami. Saya sendiri dah bertahun di uji dengan kemiskinan dan tidak berharta kerana semua di gunakan untuk berjuang dan korban berhadapan dengan UN. Segala cabaran yang di tempuhi ini saya redha dan syukur pada Allah atas kurniaan Rahmatnya yang terhitung untuk hayati hakikat ILMU ALLAH dan REZEKI ALLAH.

    Ujian berhubung Cinta Dunia telah ditempuhi berhubung dengan pengorbanan kekayaan dan harta benda dan fahamlah bahawa semua itu sebagai satu didikan dari Allah untuk membersih dan mengubah hati serta membuang sifat2 Mazmummah dalam diri.

    Dalam masa yang sama, ujian besar yang dihadapi sekarang ialah dengan insan yang paling dekat dengan diri saya iaitu isteri. Pada 10.5.2012 telah di tetapkan perbicaraan dimana isteri saya telah failkan permohonan cerai, saya sendiri telah memujuk beliau batalkan hasratnya tetapi masih degil. Dalam beberapa minggu ini saya tidak di benarkan masuk rumah dan kini menumpang dirumah kawan di KL.

    Amat besarlah harapan saya semoga sedikit cerita saya ini dapat disampaikan pada Bonda Ummu Jah di Haraiman dan mohon doakan agar kami tidak bercerai dan dibukakan pintu hati isteri agar membatalkan hasratnya itu.

    Walaupun begitu saya tetap dengan teruskan usaha2 yang kerdil ini bantu sama sumbangkan sedikit usaha dan tenaga dalam Kebangkitan Kali ke 2 mengikut Jadual Tuhan Dalam Era Kasih Sayang.

    www.facebook.com/padukasoria

    Group FB Kelab Kasih Sayang 3 in 1
    http://www.facebook.com/groups/227686260666769/
    Telah berjaya kumpul persatuan2 dan Ayahanda seluruh Negara
    www.kksayang.blogspot.com


    Group FB Gagasan Nusantara Bersatu
    http://www.facebook.com/groups/226103000769629/

    ReplyDelete
  10. Waalaikumsalam...Kepada Tuan Soria Ramli,terima kasih kerana sudi menjenguk dan komen di blog ini.Alhamdulillah,saya sudah sampaikan komen encik ini pada kepimpinan di haramain.Insya Allah mereka cuba sampaikan pada bonda ummu jah..Moga-moga kita sama2 dapat membantu dan memberi saham untuk perjuangan Islam ini..Amin

    ReplyDelete
  11. Alhamdulillah syukur pada Allah. Terimakasih atas semua itu. Berikut ingin kongsi beberapa perkara ..

    13.11.1994 Tarikh lahir anak ..M.R. Ashaari letak nama sempena nama Abuya kini belajar di UIA (kini Umur 18 Tahun)
    13.5.2010 Abuya ghaib
    13.5.2012 Genap 2 tahun ghaib

    http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/74720_2079427922032_1735059436_969851_346868676_n.jpg

    Baki akaun maybank pada 3.5.2012 ialah RM 1.35 dan no akaun 1530101.....

    http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/533187_2079564685451_1735059436_969923_1842388604_n.jpg

    Angka -angka 1 3 5 ....dan kalau di campur angka2 akan keluar 8 45

    45 tahun (1967 Israel /Palestin - 2012)

    ReplyDelete